כלים >

המדריך המקיף למציג ולמשתתף בתערוכה חקלאית

בשלושת ימי התערוכה תפגשו מאות לקוחות או ספקים פוטנציאלים, תראו עשרות דוכנים ותאזינו להרבה הרצאות. אז איך מנצלים את הזמן ביעלות? למה כדאי להציב בדוכן אלמנטים גבוהים? ומדוע עדיף להאזין להרצאות של מרצים אנונימיים? ענבל אלעד, כתבת אופק ישראל ובעברה מפיקת תערוכות וכנסים, מציגה 28 עצות שיהפכו את התערוכה בה תבקרו או תציגו למוצלחת במיוחד

עונת התערוכות ספטמבר-אוקטובר 2014 מתקרבת. ישראלים רבים צפויים להשתתף ב-ASK שתתקיים בקניה, World Food במוסקבה, או בשלוחה האסיאתית של Fruit Logistica בהונג קונג. לטובתם ולכל מי שעתיד להציג או לבקר בתערוכה חקלאית אחרת ריכזנו מקבץ טיפים להפקת המרב מהנסיעה.


צרו קשרי ידידות עם המבקרים והמציגים- חשיבותן של תערוכות הוא במפגש הבלתי אמצעי עם האנשים. את המידע על החברה תוכלו לשלוח במייל והוא בוודאי כבר קיים באתר האינטרנט שלכם, אל תבזבזו זמן לכך. בסופו של דבר הקשר שתפתחו עימם הוא שיניע אותם לקבל החלטה.



קשרי ידידות חשובים מכל מידע שיווקי


הקפידו על פרטים קטנים כגדולים- שהרי כל פרט אומר עליכם משהו: באיזה פנקס אתם רושמים, באיזו עט, איך נראה נרתיק כרטיסי הביקור, באיזה תיק הלפ טופ, עד כמה הלפ טופ נקי, וכמובן הלבוש.


תאמו פגישות עם משתתפים מעניינים לפני הגעתכם- כיוון שהמידע על המציגים וחלק מהמשתתפים כבר זמין באינטרנט לפני התערוכה (באתרי חברות, בטוויטר), נסו לקבוע פגישות היכרות קצרצרות מראש, למשל במועדי הפסקות בין הרצאות.


הגדירו מראש כמה אנשים תפגשו בכל יום- כדי להיות ממוקדים ולנצל את הזמן ביעילות הגדירו כמה אנשים אתם רוצים לפגוש בכל יום. יש מי שגם אם חילק חמישים כרטיסי ביקור ביום אחד יחוש אכזבה, ויש מי שהחלפת כרטיסים עם עשרה אנשים רלוונטיים תספק אותו. אם תגדירו זאת מראש, תוכלו להעריך את מידת הצלחת התערוכה.


הכינו ערכה הכוללת את הנחוץ לכם בתערוכה-הכניסו אליה כרטיסי ביקור, מטען, עט, פנקס וכדומה. הניחו אותה במקום קבוע, למשל סמוך לדלת החדר במלון, כדי שלא תשכח, כי במצב ג´ט לג ומחוץ לתחום הנוחיות קל מאוד לשכוח גם את המובן מאליו.


הבליטו את לוגו החברה- אפשר להציג מיתוג גם ללא ביתן: יש מי שחובשים כובע ממותג של החברה, תיק, או חולצה. הדפסות ורקמות על מוצרים הן זולות מאוד, והתועלת שתפיקו מהן רבה.


הוסיפו לחומר השיווקי שאתם מחלקים גם כלים שימושיים-  מחלקים חומר מודפס כמו קטלוג או פלייר? מומלץ שיכלול גם מידע שימושי, למשל טבלת המרת מידות, טבלת גדלים סטנדרטיים של מוצר מסוים בתחום, או שורות ריקות להערות ורשימות. לתערוכות סביב החודשים נובמבר-ינואר אפשר להדפיס ולחלק במתנה לוח שנה עם מידע שיווקי. כל אלה יהפכו את החומר שלכם לחיוני ויגרמו לאנשים לשמור אותו.


הקימו חמ"ל במשרד בארץ- במהלך התערוכה יש זרם בלתי פוסק של מידע אודותיה בטוויטר, בפייסבוק, ובמייל, עם חדשות לגבי משתתפים, מציגים, והזדמנויות. יש בכך יתרון גדול, אבל מן הסתם מדובר בהרבה עבודת קריאה ומיון. מומלץ להפקיד את משימת המעקב למישהו שנשאר בארץ, על מנת שלא תבלו כל היום מול מסך הטלפון.


כך לא תפספסו הזדמנויות עסקיות

הכניסה לשטח תערוכה יכולה להיות מבלבלת ומציפה את החושים - עשרות ביתנים, עשרות חדרי הרצאות, אינסוף שלטים. הנה כמה עצות לניווט והתנהלות בשטח התערוכה:


העדיפו הרצאות של מרצים לא מוכרים- חומרים והרצאות מוקלטות של מרצים מוכרים תוכלו למצוא בשפע באינטרנט. העדיפו להאזין דווקא להרצאות שמציגות מקרי בוחן (Study Case) וכאלה שבהן המרצה אלמוני יחסית.


חסכו מקום ומשקל: במקום לאסוף נייר, צלמו - בסוף היום חומרים פרסומיים ימלאו את התיק ויכבידו עליכם. כדי להמנע מעודף משקל וכאבי גב אפשר לצלם חלק מהם בטלפון הנייד.לאחר הצילום שלחו לעצמכם את התמונה, בשורת הנושא כתבו מה לעשות איתה, למשל - ´לשלוח לג´ון עם חיוך ופרטי קשר´, או ´לחפש לינק להרצאה שלו בטד´, או ´לתת לסטודיו לעצב לנו כזה גם´. התיבה תשמש כמאגר הזדמנויות לצמיחת העסק.



במקום לדחוף ניירת לתרמיל, צלמו אותה


מיינו את כרטיסי הביקור שאספתם- כל ערב לפני השינה חלקו את כרטיסי הביקור שאספתם לשתי מעטפות: אחת לכרטיסים של אנשים איתם תרצו ליצור קשר אחרי הכנס. במעטפה האחרת: אנשים שכדאי להכניס למאגר אנשי הקשר, ללא מטרה ספציפית כרגע.


כשתסתיים התערוכה חפשו ברשת סרטונים שמתעדים אותה- אלה עשויים להאיר פינות שלא התעמקתם בהן בגלל לוח הזמנים הצפוף.

עם החזרה ארצה, הזינו את כרטיסי הביקור לקובץ מסודר- פנו לשירותי קלדנות חיצוניים, שיסרקו ויקלידו את כל הפרטים על הכרטיסים אל תוך קובץ אקסל מסודר עם שם התערוכה והשנה בה נערכה. לפני סגירת הקובץ, עברו שוב על קטלוג התערוכה והעתיקו פרטי הקשר של חברות רלוונטיות שלא הספקתם לפגוש ואין לכם כרטיס שלהן.


למציגים בביתן בתערוכה: כך תמשכו לקוחות פוטנציאלים

חפשו רעיונות מושכים לעיצוב הביתן – כדאי להציץ בסרטוני יוטיוב ותמונות מהתערוכה שהתקיימה אשתקד. מקור מומלץ נוסף להשראה תמצאו כאן.


הוסיפו אלמנטים גבוהים- גם אם הביתן קטן, מומלץ לנצל את הגובה המקסימלי לתליית פוסטרים או אלמנטים ממותגים אחרים שאותם תתלו מתוך הביתן או מן התקרה. אפשר לבקש מראש אישור מיוחד מהמארגנים לתוספת גובה (לרוב בעבור תשלום). ההשפעה של אלמנטים גבוהים בביתן על האווירה והאפקט היא עצומה.


למשוך תשומת לב בעזרת אלמנטים מוגבהים


הציבו מכונת קפה- היא תמשוך אנשים רבים יותר שישהו בביתן זמן רב יותר.


אל תשכחו להציב בדוכן פינת ישיבה - כדאי להציב בביתן ספסל, או רהיטי ישיבה אחרים שישמשו אורחים למנוחה ולשיחה, ויעודדו אותם לשהות כמה דקות במחיצתכם.


פרסו שטיח- לשטיח יש אפקט מכריע מבחינה עיצובית, כל מי שיכנס לדוכן, מייד ישים לב ויחלק מחמאות.


השוו מכירי השכרת ריהוט בתערוכה לעלות קנייתו בסניף איקאה המקומי- לרוב, מחירי השכירות בכנסים גבוהים מאוד, והרהיטים לא תמיד ´נעימים לעין´.


העדיפו טאבלט על לפטופ- טאבלט ישמש להדגמה מהירה וזורמת, הוא טוב גם כמצלמה (לצילום כרטיסי ביקור וסלפיז עם אחמ"ים בביתן) וכקטלוג דיגטלי - שאפשר לשלוח מיידית מתוך הטאבלט לכל דורש.


השתמשו באביזרי המחשה- לעתים שיחה בביתן שתלווה בהדגמה, למשל כשרטוט על לוח מחיק תוך כדי הסבר - תעשה את ההבדל.



כל מה שצריך לדוכן נמצא כאן: שטיח, אביזרי המחשה, אלמנט מוגבה, פינת ישיבה


הכינו חומר לעיתונאים- חלק מהמבקרים בביתן יהיו עיתונאים, מומלץ להכין להם חומרים ייעודיים ותשובות לשאלות.


הכינו תסריט שיחה באנגלית ותשובות לשאלות - כדאי להתאמן עליהן עם מורה פרטי לאנגלית, אפילו בשיעור טלפוני קצר.


הצטיידו בשיחון מקומי- מילות נימוסים בשפה המקומית, יתפסו כמחווה של רצון טוב, ויעזרו לשבור את הקרח.


הכינו רשימת לקחים לשנה הבאה-  בתוך הביתן כדאי לתחזק רשימה של כל הדברים הקטנים שחסרו ורצתם לעיר לקנות או נאלצתם להסתדר בלעדיהם. בשנה הבאה זה כבר לא יקרה.


תעדו את הערות הקניינים- קניינים נותנים עצות מצוינות. לא תמיד הפידבק חיובי, אבל שווה לתעד אותו ולחשוב עליו בשנה הבאה.


הצטלמו עם מבקרים והעלו לרשת- כוחו של הסלפי: תמונה עם מבקרים בביתן שלכם, או שלכם מבקרים בביתנים אחרים, העלאתה ותיוגה ברשת הרבה יותר יעילה מהחלפה של כרטיס ביקור. מה עושים עם עשרות התמונות שצילמתם? כדאי לייצר סרטון בתוכנה חינמית וקלילה לשימוש כמו Magisto. את הסרטון אפשר להפיץ באתר, במדיה חברתית, וכדאי גם וביוטיוב כדי לחזק את דירוג האתר והמותג בחיפושי גוגל (SEO).

קבוצת סיון - מיתוג | מיתוג באינטרנט