כלים >

כך תשווקו את החברה שלכם בתערוכה חקלאית

קבלו 7 טיפים מעולים לשיווק העסק החקלאי שלכם בתערוכה הבינלאומית שתתקיים ב-28 באפריל במרכז הירידים בתל אביב

אלפי מבקרים, בהם אנשים בעלי השפעה ודיפלומטים ממדינות שונות, צפויים להגיע לתערוכת אגריטך ה-19 שתתקיים בסוף אפריל בישראל. אין ספק שזוהי ההזדמנות להציג את החברה שלכם בפני קהל יעד רלוונטי.


סביבכם יופיעו עוד הרבה חברות, וכולן יתחרו על תשומת לבו של הלקוח, ולכן צריך לדעת לבלוט ולחשוב מחוץ לקופסה. בין אם אתם מציגים לראשונה ובין אם אתם ותיקים בתחום, חשוב להבין מה ברצונכם להשיג בתערוכה השנה.



ביתן נטפים בתערוכה אשתקד


היו ממוקדים: הגדירו את קהל היעד

לפני הכל כדאי שתגדירו מטרות: האם אתם רוצים לחשוף מותג חדש, להגדיל את המכירות, לאסוף פרטים של לקוחות חדשים או לחזק את המותג? לאחר מכן הגדירו תקציב. חשבו אותו בהתאם למטרות שלכם ולפי הערכת הרווחים שלכם מהתערוכה.


חשוב מאוד להחליט מהו קהל היעד שלהם. לעתים פנייה לקהלים רבים בבת אחת לא בהכרח משתלמת. כדי להשיג תוצאות טובות יותר מומלץ לפנות לכל קהל יעד בצורה שונה, להבין אלו מוצרים מתאימים לכל אחד ואיך להציג אותם לפי הצרכים של קהל היעד.


מתגו את החברה בהתאם לקהל היעד

לאחר שהצבנו יעדים, עלינו להעביר מסר. הדרך הטובה והמהירה לעשות זאת היא באופן חזותי. מיתוג נכון יעזור לכם להמריא. השפה החזותית של המוצר צריכה לייצג אותו לאורך כל הדרך. לדוגמה, אם מעניינים אתכם לקוחות בינלאומיים, המיתוג כולו צריך להיות בינלאומי - הלוגו של החברה, האתר באנגלית ואנשי מכירות דוברי אנגלית רהוטה.


המיתוג הוא שלב אסטרטגי, שבו אתם מחליטים מה אתם רוצים שיחשבו עליכם. זוהי אחת הנקודות המכריעות והחשובות בדרך למוצר מצליח. לפני שמתחילים בתהליך מיתוג עליכם לחשוב איך החברה נראית כעת ואיך אתם רוצים להיראות ומה למעשה מבדיל אותה מחברות אחרות בשוק. החלטתם? מצוין. זה הזמן למצוא חברת מיתוג אמינה, שתלווה אתכם לאורך זמן ותשמור על שפת מותג אחידה. התערוכה היא הזדמנות מצוינת לשדרג את הנראות של המותג ולהגיע ללקוחות חדשים.


עוררו סקרנות

לצד התצוגה הממותגת שלכם יציגו עוד מאות חברות. לכן, המטרה היא להיראות הכי טוב ובעיקר למשוך את תשומת לבו של הלקוח. הביתן צריך להציג באופן מיידי וברור, בכמה מילים, מה החברה עושה. חשוב שהלוגו יהיה בולט, שהלקוחות יבינו מיד באיזו חברה מדובר. כדי לשבות את הלקוחות בקסמיכם הציבו פינות ישיבה מזמינות ואביזרי המחשה שיסקרנו את הלקוחות. אם תפגינו רצינות לצד חדשנות ויצירתיות, הלקוח הפוטנציאלי יתקרב רק כדי לראות מה קורה בביתן.


וודאו שיש לכם בביתן אלמנטים שלוכדים את עינו של הלקוח הפוטנציאלי – הקרנה בתקרה, חפץ מסתובב ועוד דברים כיד הדמיון. כך ידברו עליכם בתערוכה ומחוצה לה, וכמו חלומו של כל מנהל שיווק – יגיעו אליכם לקוחות מפה לאוזן. זו הסיבה שכדאי לעצב ביתן ייחודי שנראה מקצועי. אם תחסכו בדברים שנראים לעין, גם הלקוח ישים לב והתדמית של המותג שלכם עלולה להיפגע. הופעה מוצלחת יכולה למשוך לקוחות חדשים לעסק שלכם.



עוררו סקרנות והקדישו תשומת לב לכל מבקר


הרכיבו צוות מובחר להכנת התערוכה ולמהלכה

ההפקה לקראת התערוכה היא בהחלט מורכבת, ולכן יש לקבוע מראש צוות אחראי ולחלק תפקידים. חשוב שכל אחד ידע מה תפקידו בהכנה לתערוכה, בעת התערוכה וגם אחריה, כך שהכל יתנהל כמתוכנן. הצוות יהיה אמון על תכנון הביתן, על אופן ההצגה, על הפתיחה ועל התפעול השוטף. חשוב לדאוג למיקום טוב בתערוכה, להכין רשימת אנשי קשר מסודרת לשעת חירום ולדאוג לאבטחת המידע ומניעת גניבת ציוד.


חשוב לבחור את אנשי המכירות בקפידה. התערוכה היא כלי שיווק אגרסיבי מאוד ולכן אתם צריכים את האנשים הטובים ביותר, ורצוי שהם יהיו יודעי שפות. לפני פתיחת הביתן כדאי לחלק תפקידים – מי מציג כל מצגת, כיצד קובעים פגישות וכל דבר אחר שדורש תכנון. נוסף לכך, מומלץ להחליט על קוד לבוש אחיד, לספק ללקוחות כיבוד וקפה, ולשדר שנעים לעשות אתכם עסקים. לבסוף, ודאו שיש לכם מספיק כוח אדם לכל המשימות.


שיווק מקדים: צרו ציפייה בקרב הלקוחות

כדי שהלקוחות הפוטנציאלים יידעו שאתם שם ורק יחכו לתערוכה כדי לחפש אתכם, רצוי וכדאי מאוד להשקיע בשיווק מקדים. התחילו ליידע את הלקוחות עוד לפני התערוכה. לדוגמה, אפשר להכין מדבקות עם שם התערוכה על מוצרים ולכתוב "חפשו אותנו באגריטך", או להוסיף חותמת עם כיתוב דומה על חשבוניות.


פעולה שיווקית חשובה מאוד היא לשלוח הזמנות אישיות לתערוכה ללקוחות פוטנציאליים וללקוחות קיימים. נסו אף לקבוע מראש פגישות בתערוכה. תוכלו להקצות מתחם מיוחד לפגישות VIP. בשלב השני, חשוב לבדוק את הנוכחות שלכם ברשת. עדכנו את אתר האינטרנט שלכם והתאימו אותו לטלפונים סלולריים, בדקו ששם המותג שלכם עולה ראשון בחיפוש בגוגל ואם לא, שווה להשקיע בקמפיין ממומן. עדכנו את הנוכחות שלכם ברשתות חברתיות ותדאגו שכולם יידעו שאתם משתתפים בתערוכה. אספו מידע גם על מתחרים ואתרו לקוחות של מתחרים שאישרו הגעה.


ודאו שאתם נוכחים ונראים בכל מקום. הירשמו לקטלוג אגריטך ולקטלוג מכון הייצוא (ליצואנים בלבד), ואף בדקו אפשרות למיתוג מתחם שטח היריד (שילוט, דגלים וחסויות).


בתערוכה הקדישו תשומת לב לכל מתעניין

אתם בתערוכה, הכל מוכן. הגיעו אלפי מבקרים וזה זמן האמת. בשלב זה חשוב שתשימו לב לטיפול בלקוחות ותנו להם הרגשה טובה ונעימה. חלקו הטבה מיוחדת למבקרי התערוכה – מוצר פרסום (give away), ותנו להם קטלוג או דף מוצר שיישאר איתם עם קוד לדף נחיתה או לאתר שלכם.


חשוב להקדיש תשומת לב לכל מבקר. אנשים ימשיכו לעבוד אתכם בזכות האישיות והמקצועיות שלכם. לכן, גם אם כל אנשי המכירות עסוקים בפגישות, קחו מהמתעניינים פרטים, תנו להם קטלוג, כדי שהם לא ירגישו שהם יוצאים בידיים ריקות. העיקר שתתנו להם תשומת לב, אחרת הם עשויים לעבור לביתנים המתחרים ואולי גם ישכחו אתכם.


נצלו את התערוכה באופן מרבי ליחסי הציבור שלכם בזמן אמת. צלמו פגישות, פעילויות ואנשים בעלי משמעות שהגיעו לביתן ושתפו ברשתות החברתיות. כך תראו שאתם מעודכנים. נוסף לכך, תוכלו להרכיב צוות שתפקידו יהיה להסתובב בתערוכה, לקבל רעיונות וגם לשמוע איך מדברים על החברה שלכם.


בסוף כל יום סדרו את הביתן כדי שייראה מקצועי ונקי למחרת. בצעו רישום של פגישות לקראת הימים הבאים והסיקו מסקנות – באלו מוצרים הלקוחות מתעניינים יותר, מה עבד ומה לא וכדומה. בקשו מאנשי המכירות לחלוק את חוויותיהם ולתת עצות זה לזה וחשבו כיצד לשפר את חוויית הלקוח.


אחרי התערוכה: שמרו על קשר

הייתם הצלחה בתערוכה וכולם מדברים עליכם. מעולה, אבל זה לא מספיק, חשוב להמשיך לעמוד על המשמר. זה הזמן להזכיר ללקוחות שאתם קיימים וליצור איתם קשר למטרת שיתוף פעולה עתידי. מומלץ לפעול בכמה מישורים: שיחות טלפונית במטרה לקבוע פגישה, דיוור ישיר בדואר האלקטרוני (ניוזלטר) ועדכון חודשי על מבצעים וחידושים. בנוסף, תוכלו לפרסם תמונות ברשתות החברתיות כדי שהמשתתפים יחפשו את עצמם, יעקבו אחריכם וכך תוכלו לשמור איתם על קשר. כשבוע לאחר התערוכה כדאי לקיים ישיבה עם כל הצוות ולהסיק מסקנות.


תערוכה היא חלון הראווה שלכם להצגת החברה. הכינו את המותג שלכם לתערוכה בצורה הטובה והמקצועית ביותר. וזכרו, היערכות נכונה לקראת תערוכה חוסכת לכם זמן וכסף. בהצלחה!


אביעד ריבק הוא מנכ"ל קבוצת סיון, חברת מיתוג המתמחה בפתרונות יצירתיים לתקשורת שיווקית ומשנת 1996 מלווה בהצלחה את המציגים בתערוכת אגריטך.

לפרטים נוספים

BrandWiz - מיתוג | מיתוג באינטרנט